Plötsligt händer det…

Idag hade jag egentligen planerat att vara utomhus och fota frost och is, men eftersom regnet öser ner, får det vänta till kallare dagar.
Istället blev det en fika hemma hos en kompis, som flyttat till ny lägenhet under helgen. Åkte därför förbi ICA och köpte med något att tugga på till kaffet. När jag betalat mina varor, upplyste kassörskan mig om att jag vunnit på en lott… ????ok – hur ofta händer det?
Ännu mer förvånad blev jag när det visade sig att vinsten var 1kg pommes frites. Otacksam som jag är, undrade jag lite försiktig om man inte kunde få byta mot t ex 1kg kaffe eller frukt. Nepp! Det blev pommes, eller inget. Tråkigt, med tanke på att det är större åtgång på bananer än pommes i vårt hem. Nåja, jag vann ju i alla fall.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

