29 mars 2011

Vilken start på dagen. Vaknade typ 1½ timme innan väckarklockan skulle göra sitt jobb och kunde inte på något sätt somna om. Väl uppe och redo för frukost, inser jag att det inte finns några kaffefilter kvar. Vad göra? Testar att göra ett filter av hushållspapper. Så här i efterhand kan jag bara konstatera att det var första och sista gången jag gör det. Den efterlängtade koppen kaffe hade en mycket märkbar touch av papper och var odrickbar.

Har en dag med utbildning i ett nytt planeringsverktyg framför mig. Ser fram emot att få se och lära mig programmet. Tyvärr ska vi sitta i en lokal (datasal) som också är ett skyddsrum, dvs det finns inget dagsljus – bara vitt lysrörsljus. Inte för att det finns någon sol att tala om än så länge, men ändå. Nåja, jag ska inte gnälla. Förhoppningsvis blir det så fullt upp framför datorskärmen att jag inte hinner fundera över något annat.

Fotot är taget i lördags (26/3)

Det här inlägget postades i blommor, kaffe, vår. Bokmärk permalänken.

Kommentera

