29 juni 2011

Sommarvärmen har kommit tillbaka. Termometern visade 26-27 grader i skuggan. Jag hade lovat barnen att vi skulle åka och bada en liten stund innan jobbet. Med två egna barn, en kusin och en skolkamrat till sonen, packade vi in oss i bilen och åkte till Ingestrand. Konstigt nog var vi inte de enda med denna tanke.
Det började lugnt och stilla med lite plaskande vid strandkanten, men efter ett tag önskade jag att människan skulle vara lite närmare besläktad med bläckfisken då alla fyra drog iväg till andra sidan av stranden och ut på bryggan. Visserligen kan 3 av fyra simma riktigt bra, men som den hönsmamma jag blir i närheten av djupt vatten, var det lite påfrestande att upprätthålla kollen på alla fyra.
Boken jag hade med mig låg oläst kvar i väskan och något korsord blev heller inte löst. Men det blev ett dopp i det varma vattnet och alla var glada och nöjda när vi for hem.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

