Oönskad familjemedlem

Som en del redan vet, har vår familj haft en extra medlem i form av herr Axel. När det nu kändes som om han äntligen skulle ta sitt pick och pack och dra dit pepparn växer, dyker nästa odåga upp. För ungefär en månad sedan stod det allt mer klart att vi fått ännu en oönskad familjemedlem på halsen i form av Axel Jr. Jag kan inte minnas att vi skickat ut någon inbjudan till denne framfusige energitjuv.

När jag som minst anade det, smög han sig ner vid min högra sida. Den första tiden gjorde han inget större väsen av sig, men självförtroendet måste ha växt, för nu kräver han alltmer uppmärksamhet och vill sällan sysselsätta sig själv, utan ser till att jag har fullt fokus på hans aktiviteter.

Normalt sett brukar man ju försöka utrota ohyra med kemikalier, men det biter tyvärr inte på den här typen, så jag försökte med hjälp av sjukgymnasten få Axel Jr att inse att han gett sig på fel kvinna. Tyvärr gick han segrande ur det första slaget då han med lätthet undgick upprepade stick med akupunkturnålen och lämnade mig som en urvriden sur gammal disktrasa med ett illamående och yrsel from hell.

Men det ska jag säga dig Axel Jr än är inte kampen över, så se upp för snart slår jag tillbaka!

Det här inlägget postades i frozen shoulder, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

