The Fellowship

I mitten av juli började resan. Jag hade hittat ett mönster på ravelry som jag bara inte kunde låta bli. Sjalen hette Fellowship! The Shawl!. Eftersom jag liksom många andra är ett fan av Tolkiens Sagan om Ringen, var detta något som bara måste testas. Då jag hade några andra projekt på gång, kunde jag inte vara med när det hela började som en mystery-KAL, men jag köpte mönstret och kunde så den 12 juli lägga upp maskorna för att inleda resan.

Kvinnan som tillverkat mönstret, har inte bara namngett varje mönsterdel efter personerna i brödraskapet, utan har dessutom inför varje mönster hämtat textavsnitt ur böckerna för att tydliggöra vad som inspirerat till varje del.

Många har de varv varit som jag varit tvungen att sticka baklänges pga okoncentration och missade omslag, men nu så är den alltså klar, sånär som på blockning.

För dig som gillar Frodo, Sam, Aragorn och de andra, kan jag bara säga KÖP MÖNSTRET! Det är värt varenda krona.

Om du vill se en bild av min variant av sjalen, klicka på länken.

Det här inlägget postades i handarbete, stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

