Helblå himmel

Inte alltför sällan, hör man människor i sin omgivning som gnäller över måndagar. Men vet du, idag ska jag ha en alldeles perfekt måndag! Så det så!

Förra veckan var nämligen ingen höjdare. Tyvärr har jag inget att skylla på förutom mig själv, då jag vid tre tillfällen glömde att ta min kvällsmedicin. Ibland tror jag att värken håller på att gå över och eftersom jag inget hellre önskar än att slippa äta tabletterna, händer det att jag faktiskt glömmer bort att ta dem på kvällen när jag har haft en bra dag med minimal värk. Tyvärr slår det fort tillbaka och jag brukar vakna bara ett par timmar senare på natten av att det molar och strålar i armen. Senast igår hade jag en bedrövlig dag just på grund av bortglömda tabletter.

Det blir lätt en ond cirkel; hoppa över tabletterna, sova dåligt hela natten, ont ont ont under dagen, trött tidigt på kvällen och glömmer ta tabletterna igen. Nu har jag tröttnat på mig själv och min glömska, så nu har jag lagt in tiderna med påminnelse i telefonen, för det verkar vara enda sättet att få det att funka. Och tänk, det funkar! I alla fall igår kväll, för idag är det en alldeles perfekt dag så här långt. Jag vaknade av mig själv (inte av att det gjorde ont) strax efter klockan 06 och jag känner mig utsövd. Kan det bättre bli?

Med andra ord så finns det en lösning på allt, bara man tänker efter och gör något åt det (inte bara tänker).

Ha en perfekt måndag där ute!

Det här inlägget postades i frozen shoulder, sömn, smärta och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

