Äckliga djur

Igår åkte jag och maken en sväng till skogen för att plocka gula kantareller. Kanske det var de sista vi hittar denna sommar. Vi fick ihop en halv korg och det får vi vara mer än nöjda med. Nästa gång får vi satsa på att hitta nya ställen för trattkantareller.

Enda smolket i bägaren var dessa äckliga små flugor, som anföll mig som små bombplan. Allra helst ville de landa i öronen och trassla in sig i håret. Jag avskyr älgflugor!

Trots att jag kollat kläderna innan vi gick in igår, hittade jag två små äckel gåendes på ena tröjärmen i morse. ….. de ger mig rysningar och det känns som om det kliar på kroppen bara jag ser en. URK.

Det här inlägget postades i djur, höst, svamp. Bokmärk permalänken.

Kommentera

