Små saker gör skillnad

Av olika anledningar har de sista två veckorna känts tunga och jag har haft det tufft att hålla näsan över vattenytan. Energin har endast räckt till det som måste göras och knappt ens det. Inte har jag lyckats fylla på med ny energi heller, utan mest dränerats på det lilla jag haft.
Värken är en av de tjuvar jag brottats mot och en del personer som kanske (förhoppningsvis) omedvetet sprider negativa vibbar runt sig är en annan.

Idag fick jag ett telefonsamtal från en person som jag tycker mycket om. Detta samtal gav mig så mycket. Trots att vi pratade om en del tråkiga och jobbiga saker, lyfte det mig och känslan av förhoppning om att saker löser sig till det bästa för oss, ger mig ny energi.

Imorgon tänker jag vakna och njuta av de vackra färger som naturen just nu bjuder och känna att den kalla höstluften rensar bort det negativa och fyller mig med ny energi igen.
Med tankens kraft är ingenting omöjligt.

Bjuder dig en bild av några lönnlövsrosor jag pysslade ihop för några dagar sedan.

20121007-143141.jpg

Det här inlägget postades i blommor, foto, höst, löv, smärta, vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

